سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آندولین

 

شینگل

شینگل از جمله پوشش­های پرطرفدار برای سقف­های شیروانی است که در طرح و رنگ­های متنوعی وجود دارد. نصب شینگل کار راحتی است و نیاز به تخصص بالایی ندارد. برای نصب این پوشش به وسایل زیر احتیاج است:

میخ شینگل

 

برای نصب شینگل روی سقف­های شیب­دار باید از میخ­های مخصوص به آن استفاده کرد که گالوانیزه هستند   .

این میخ­ها  ضد زنگ هستند و این ویژگی برای سقف­های شیب دار ویژگی مهمی محسوب می­شود چون ماهیت این سقف­ها طوریست که بدر مناطق مرطوب و باران­زا استفاده بیشتری دارند و این گالوانیزه بودن میخ­ها مقاومتش را در برابر زنگ زدگی افزایش می­دهد. همچنین وقتی این میخ­ها زنگ بزنند و اکسیده شود جلوه نامطلوبی به سقف می­دهند. به همین دلیل این میخ­ها را از آلیاژهای گالوانیوم می­سازد تا در برابر شرایط جوی دچار اکسیداسیون نشوند.

  ا

.

این میخ­ها سر پهنی دارند که قدرت نگهداری شینگل را بالا می­برد و از پارگی در آن جلوگیری می­کند.

 

شینگل تیزه

 

در سقف­های شیب­دار جهت پوشاندن خط الراس ها نیز میتوان از تیزه­های شینگل استفاده نمود. پوشش خط­­­ الراس­ها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت خیلی اساسی و مهم است و شینگل تیزه را می­توان در زاویه ی بین 170 الی 25 درجه اجرا کرد. خمش بالای این محصول بستگی به کیفیت آن دارد که در زاویه های کم نشکند.

 

?

 

 

تیزه های شینگل عموما در دو نوع وجود دارد که یکی تیزه شینگل آجری است و دیگری تیزه شینگل شش ضلعی  .

    ??

 

تیزه شینگل را هم دقیقا مثل شینگل معمولی با استفاده از میخ مخصوص نصب کرد. این شینگل ­ها باید 15 سانتی متر همپوشانی داشته باشد. در محل ناودانی­ها هم مورد استفاده قرار می­گیرد.

 

 

 

رول سایدینگ

جهت به ارمغان آوردن یک سقف مطلوب و استاندارد اهمیت بسیاری دارد که تمام نکات جهت اجرای سقف های شیبدار رعایت

گردد.

اگر بخواهیم سقف مطلوب و استانداردی داشته باشیم باید به تمام نکات توجه کنیم و این نکات را برای اجرای سقف شیب­دار رعایت کنیم. متریالی که برای آب­بندی پوشش­بندی ردیف اول از آن استفاده می­شود رول سایدینگ است. به هنگام اجرای یک سقف شینگلی و پس از نصب تخته­های OSB باید اول با رول سایدینگ سقف را پوشش بدهیم بعد ردیف شینگل­ها را نصب کنیم. این متریال به عنوان یک عایق از نفوز رطوبت جلوگیری می­کند.

رول سایدینگ متریالی بسیار مناسب جهت آب بندی و پوشش بند های ردیف اول شینگل میباشد.

فایده دیگری هم که رول سایدینگ دارد درزها را پوشش می­دهد تا از نظر بصری سقف مشکلی نداشته باشد.  

 

مشخصات فنی رول سایدینگ:

عرض: 0.20cm
طول  : 10m 
بسته بندی به صورت رول

 

ساید فلاشینگ

در نصب واجرای شینگل نکاتی وجود دارند که با اینکه نکات ریزی به نظر می­آیند ولی در عین کوچکی از اهمیت زیادی دارند.

همه می­دانیم که نصب درست شینگل و زیرسازی مناسب آن و همچنین نصب درست تخته­ها OSB  چقدر حایز اهمیت است ولی این نکات از مهم بودن نصب درست ساید فلاشینگ کم نمی­کند حتی اگر آنقدرها هم به چشم نیاید.


وقتی ورق­های OSB نصب می­شوند  قطر این تخته­ها در فضای باز قرار می­گیرد و احتمال دارد در معرض باد و باران قرار بگیرد و این عوامل دست به دست هم دهد و باعث ورم و فرسودگی این تخته­ها در گذر زمان شوند. برای اینکه از ایجاد این مشکل جلوگیری کنیم می­توانیم از  ابزاری با نام سایدفلاشینگ استفاده کنیم.

طرز کار این ابزار به طوری می باشد که لبه ی تخته OSB را به صورت کامل می­پوشاند و نمی­گذارد که این تخته­ ها در مجاورت هوا یا شرایط جوی قرار بگیرند.

 


جنس ساید فلاشینگ از ورق فلزی است که با رنگ استاتیکی پوشانده می­شود و همین رنگ باعث مقاومت آن میشود و آن را از رنگکاری بی­نیاز می­کند. ساید فلاشینگ نصب راحتی دارد و توسط میخ مخصوص اجرا می­شود.